Vi söker en redovisningsekonom/ löneadministratör

Plastex AB är ett privatägt bolag med verksamheter i Skellefteå och Ostvik. Bolagen omsätter totalt ca 75 milj.kr och sysselsätter ca 30 personer. I Skellefteåfabriken tillverkas profiler, rör och slangar i olika termoplaster och biomaterial. I Ostvik finns koncernens formsprutningsfabrik där även vidareförädling görs.

Vi söker nu en redovisningsekonom med placering i Skellefteå. Som redovisningsekonom hos oss har du övergripande ansvar för redovisningen inom alla bolag i koncernen, totalt fyra stycken inkl fastighetsbolag och holdingbolag.

Om jobbet

Du hanterar kund- och leverantörsreskontra, in/utbetalningar (inrikes/utrikes) , löpande redovisning, och tar hand om momsdeklarationer. I dina arbetsuppgifter ingår även månadsbokslut och månatlig rapportering samt månadsavstämningar av resultat- och balansräkning. Du administrerar också löner för ca 30 personer.

Arbetsuppgifter

  • Löpande redovisning och månadsbokslut för koncernens alla bolag
  • Löneadministration
  • Ha kunskaper om företagets dagliga ekonomi
  • Avstämningar och utredningar
  • Skatte- och momsdeklarationer
  • Inbetalning av bolagens skatter och moms
  • Hantera betalningsflödet i koncernen
  • Statistik och annan rapportering (t ex Collectum, Fora och Svenskt Näringsliv)
  • Likviditetsprognoser
  • Vara behjälplig vid budget och prognosarbete
  • Utveckla koncernens administrativa processer för effektiv och korrekt hantering av våra transaktioner
  • Löpande identifiera förbättringsmöjligheter och arbete med effektivisering och digitalisering av processer.
  • Mindre inköp (t ex kontorsmaterial)
  • Övriga administrativa uppgifter/ projekt
  • Växeltelefoni/ reception
  • Inköp av kontorsmaterial

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av arbete som redovisningsekonom eller liknande
  • Har erfarenhet av löneadministration
  • Kan upprätta månadsbokslut på egen hand och har deltagit i årsbokslut.
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Utbildning:

  • Som minst gymnasial utbildning inom ekonomi

Meriterande:

  • Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom företagsekonomi, handel och administration
  • Erfarenhet av HR
  • Erfarenhet av att jobba i Monitor G5, BL Administration & Crona Lön.

För att lyckas i rollen hos oss är det viktigt att du är lösningsorienterad, driven och brinner för att utveckla processer och rutiner. Som person är du handlingskraftig och målorienterad samtidigt som du är en flexibel lagspelare som värdesätter relationerna till dina kollegor.

Du har ett gediget intresse för redovisning och gillar stort eget ansvar inom en organisation med många kontaktytor, tempo och händelserik miljö. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet och är van att jobba strukturerat. Du levererar kvalitet och har en fallenhet för att växla mellan detaljer och helhet.

En lagspelare – Vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet och mycket av det är tack vare våra lyckade samarbeten, vilket vi hoppas att du värdesätter!

Omfattning: Heltid

Lön: Fast månadslön

Tillträde enligt överenskommelse

Vid frågor kring tjänsten kontakta David Burén (VD) på 0910-58 59 45 eller david.buren@plastex.se

Skicka in din ansökan

Fyll i formuläret och ladda upp ditt CV, personligt brev etc.

Ladda upp filer
Rulla till toppen